петак, 27. јануар 2012.

ПРОМЕНЕ ПРИ ЗАГРЕВАЊУ И ХЛАЂЕЊУ ТЕЧНОСТИ

Пажљиво погледајте следећи филм:


  • Зашто је вода испаравала?
  • Зашто је приликом другог подизања поклопца било више водене паре?
Погледај још један оглед који приказује испаравање воде:



Да закључимо:
  • Све течности испаравају, мада се то не види.
  • Када течности загревамо, испаравање постаје видљиво.
  • Што је загревање веће, и испаравање је јаче (зато  је приликом другог подизања поклопца било више водене паре).
Погледај следећи филм:


Покушај сада да одговориш на питања из уџбеника.

Погледај одговоре на постављена питања и упореди их са твојим одговорима.

Изведи код куће или у школи оглед којим ћете утврдити да ли брзина испаравања зависи од величине слободне површине (о слободној површини било је говора када сте учили о особинама течности - корак 4).

Погледај запажања о изведеном огледу.

Погледај, најпре, следећи филм. У овом филму се анализира брзина испаравања различитих течности за брисање објектива дигиталних фотоапарата.


Сада уради оглед из уџбеника којим ћеш утврдити да ли све течности испаравају истом брзином.

Запамти:
  • Иста врста течности брже ће испаравати на вишој температури него на нижој.
  • Што је већа слободна површина течности, то ће испаравање бити веће.
  • Различите течности под истим условима испаравају различитом брзином.


Сада је време да се позабавите КОНДЕНЗАЦИЈОМ.
Погледајте следећи филм, и исти овај оглед урадите у школи или кући уз присуство родитеља (на заборавите да је водена пара много врућа и може да опече!!!):


Водена пара је топлија од поклопца. У додиру са хладним поклопцем пара се мало охлади, што је довољно да дође до КОНДЕНЗАЦИЈЕ, појаве супротне испаравању.

КОНДЕНЗАЦИЈА је прелазак материје из гасовитог у течно стање.

У нашем огледу водена пара се претворила у капљице воде.

Можете погледати шта се дешава са ледом када се загрева. Не дозволите да вас овај снимак збуни јер је приказан процес и уназад.



Сада сте спремни да урадите следећи оглед.

Урадите прва два задатка у уџбенику на страни 92. Уколико не радите по уџбеницима Креативног центра, погледајте задатке овде.

Слободно потрежи помоћ родитеља.

Мишљења смо да ће филм који приказује оглед КРУЖЕЊА ВОДЕ У ПРИРОДИ помоћи да овај процес много боље схватите. Све се одвија уз испаравање и кондензацију:



Сада можете прочитати занимљивости из уџбеника и и то илустровати огледом.

Остало је још да се позабавите ХЛАЂЕЊЕМ ТЕЧНОСТИ.

Пре него што сам изведеш огледе, погледај следећи филм који показује шта се дешава када се вода расхлађује:


Код куће изведите следећи оглед.

Да закључимо:
  • Када течности охладимо до температуре замрзавања, оне прелазе у чврсто стање (замрзавају се).
  • Температура замрзавања је различита за различите течности. Вода мрзне на нула степени целзијуса.
  • Што је температура замрзавања неке течности нижа, то је потребно више времена да се та течност охлади и очврсне (замрзне се). Зато се у систем за расхлађивање мотора аутомобила сипа течност АНТИФРИЗ (против замрзавања) која не мрзне на минус двадесет степени целзијуса.

На крају уради и ове задатке.

Не заборави да мокар веш у себи има доста воде.


Преузми овде ПРОВЕРУ 4 и уради је.


УКОЛИКО ЈЕ ПОТРЕБНА БИЛО КАКВА ПОМОЋ ИЛИ ИМАТЕ НЕКИ ПРЕДЛОГ ИЛИ СУГЕСТИЈУ, ПИШИТЕ НА МЕЈЛ: 
jaucitelj@gmail.com


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.