Корак 1: Припреми се, позор, сад!
Погледајте овде фотографије појединих течности.
Обратите пажњу на то каква има је боја, провидност и густина.
Сипајте у три чаше чисту воду.
У прву чашу сипајте мало мастила, у другу чашу сируп сок а у трећу чашу мало темпере.
Запажићеш следеће:
Боја и провидност течности зависе од примеса (додатака).
Корак 2: Све тече
Изведите први оглед са стране 86. у уџбенику. Уколико немате уџбеник, преузмите текст овде.
Погледајте како су ваши другови извели тај оглед:
Размислите и одговорите на следећа питања:
- Да ли знате за неку течност која би се разливала спорије од меда?
- Која од течности које смо поменули на почетку часа би се најспорије разливала?
- Зашто је лакше просути течности него чврсте материје?
Од меда се спорије разлива густо моторно уље или уље за мењаче.
Од течности у презентацији најспорије би се разливао јогурт.
Течности је лакше просути него чврсте материје јер се разливају.
Из свега наведеног можемо закључити:
ТЕЧНОСТИ ТЕКУ, АЛИ НЕ ИСТОМ БРЗИНОМ.
Корак 3: Иста, а различита
Извести други оглед на страни 86. у уџбенику.
Уколико сте извели оглед, можемо да закључимо следеће:
СВЕ ТЕЧНОСТИ ЗАУЗИМАЈУ ОБЛИК СУДА У КОЈЕМ СЕ НАЛАЗЕ, А ДА ПРИТОМ ЊИХОВА ЗАПРЕМИНА ОСТАЈЕ НЕПРОМЕЊЕНА
Не заборавите: уколико воду проспемо, она ће се разлити.
Корак 4: Слободна површина
Прочитајте о слободној површини воде на страни 87. у уџбенику.
посматрај следећу фотографију и размисли на којој слици је слободна површина најмања, а на којој највећа.
Запажамо да је слободна површина најмања на слици 2, а највећа на слици 3.
Веровано уочавате да је иста количина воде у истом суду на слици 1. и 2., али је слободна површина на слици 1. већа!!!
Уистом суду течност може имати мало већу слободну површину када се суд нагне, то јест искоси.
Да закључимо:
ТЕЧНОСТИ У СУДУ ИМАЈУ САМО ЈЕДНУ СЛОБОДНУ ПОВРШИНУ КОЈА ЈЕ УДОДИРУ СА ВАЗДУХОМ. ОНА ЗАВИСИ ОД ОБЛИКА СУДА У КОЈЕМ СЕ ТЕЧНОСТ НАЛАЗИ.
Одштампај и уради следећи НАСТАВНИ ЛИСТ.
Овде можеш да провериш тачност решења.
Урадите и други оглед са стране 87. у вашем уџбенику.
Погледајте како су тај оглед извели ваши другови:
Биће корисно да погледате и пливање предмета у течностима:
Да, на крају, запамтимо:
Течности се разликују по: | Течности су сличне јер: |
Боји | Теку |
Провидности | Имају сталну запремину |
Густини | Имају облик суда у коме се налазе |
Теку различитом брзином | Имају једну слбодну површину |
Преузмите на овој страни ПРОВЕРУ 2 и урадите је.
Погледајте особине воде која нас окружује.
Погледајте текст о агрегатним стањима воде.
Можда ће вам бити занимљиво да прочитате о раздвајању течности.
Преузмите презентацију коју је урадила учитељица Ана Новковић, сигурно ће вам бити занимљива.
Учитељи:
• Славиша Богданић, ОШ ,,Радоје Домановић’’ Ниш
• Весна Миленовић, ОШ ,,Вук Караџић’’ Алексинац
• Верица Богданић, ОШ ,,Вук Караџић’’ Ниш
урадили су веома леп презентацију о загађивању воде. Преузмите ову презентацију и погледајте је.
УКОЛИКО ЈЕ ПОТРЕБНА БИЛО КАКВА ПОМОЋ ИЛИ ИМАТЕ НЕКИ ПРЕДЛОГ ИЛИ СУГЕСТИЈУ, ПИШИТЕ НА МЕЈЛ:
jaucitelj@gmail.com
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.