недеља, 22. јануар 2012.

ТЕЧНОСТИ – РАСТВОРИ


Корак 1: Течност је...


Поштовани ученици, преузмите следећу укрштеницу и покушајте да је тачно решите:

Укрштеница.

Овде можете проверити тачност решења укрштенице.

Размислите које све течности ви познајете.
Размислите да ли се те течности разликују. Ако се разликују, размислите по чему се разликују.



Корак 2: Течности–раствори


Прочитајте страну 84 у уџбенику. Уколико немате уџбеник, погледајте ту страну и овде.
Овде ћеш пронаћи објашњења појмова: раствор, растварач, растварање и дестилована вода.

Учитељица Слађана Зрнић урадила је презентацију о растворима и смешама. Преузмите ову презентацију и погледајте је.

Размисли о томе какава је вода здрава за пиће.

Основна физичка својства воде су:
- боја
- мутноћа (изглед)
- мирис
- укус
- температура
Чиста вода је безбојна. Може имати и неке нијансе (зеленкастоплаву), (зеленкасту), што је последица растворених органских и неорганских материја у њој.
Мутноћа воде описује се следећим оценама: бистра, слабоопалесцирајућа, опалесцирајућа, мало мутна, мутна, врло мутна. Воде у потоцима и рекама могу бити мутније у периоду киша и топљења снега. Мутна вода се не сме користити за пиће. Такву воду треба пре употребе избистрити, а потом дезинфиковати. По правилу чиста вода је бистра.
Ово је део текста који се налази на овој адреси.
Сигурно сте чули, а вероватно и користили минералну воду, или, како је многи називају, киселу воду.

Корак 3: Раствара се у води

Покушај да одговориш на следећа питања:
Шта значи реч растварач и због чега је важно да се неке материје растварају у води?
Шта све што деца воле да једу или пију постоји захваљујући томе што је вода добар растварач?
Шта мислите, које материја се растварају у води?

На овој адреси можеш уз помоћ учитељице или родитеља да прочиташ нешто више о растворима и растварачима.

Корак 4: Огледи

Изведите неколико огледа како би сте решили следеће проблеме (кликни на текст да видиш задатке, одштампај их и уради):





Корак 5: Пре закључка


Изведите и додатне огледе са чоколадом (коцком чоколаде и какаом) и медом (огледи са мешањем меда са топлом и хладном водом).
Анализирајте шта се брже раствара у топлој односно хладној води – какао, коцка чоколаде или мед.
Корак 6: Сазнали смо о води...

Идите на ову страну и преузмите ПРОВЕРУ 1.

Корак 7: Лимунада за крај

Ученици имају задатак да следећи дата упутства направе лимунаду.




Преузмите кратку презентацију о својствима воде.



ДОДАТАК:
1. Прочитај додатно о води на сајту за децу ЗВРК.
2. Погледајте снимак поплаве коју је изазвала река Дрина.

4. Погледајте снимак ђака пешака који се свакодневно боре са снегом и прелазе брвно.
5. Погледајте снимак реке Дрине и риболова на овој реци.

УКОЛИКО ЈЕ ПОТРЕБНА БИЛО КАКВА ПОМОЋ ИЛИ ИМАТЕ НЕКИ ПРЕДЛОГ ИЛИ СУГЕСТИЈУ, ПИШИТЕ НА МЕЈЛ: 
jaucitelj@gmail.com




Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.