недеља, 12. фебруар 2012.

КРУЖЕЊЕ ВОДЕ У ПРИРОДИ


Корак 1: Вода нам је важна


Прочитајте са учитељицом текст о кружењу воде у природи.

Покушајте да одговорите на следеће питање:

  • Шта би се догодило када вода не би кружила у природи, већ би се у једном тренутку потрошила? 

Пошаљите одговоре на мејл jaucitelj@gmail.com, како би их овде приказали.

Јасно је да би са нестанком воде на планети, нестао и сав биљни и животињски свет на њој.



Корак 2: Кружење воде у природи


Прочитајте текст на страни 98. у вашем уџбенику. Страну можете преузети и овде.

Покушајте да одгонетене о коме се ради у следећем тексту:


Еее, хеј! Здраво свима! Била сам у великом црном облаку с много капљица сличних мени. Покушавала сам да се прогурам до ивице да бих боље видела шта се око мене дешава.
Одједном , када сам провирила са ивице облака, осетила сам да ме нешто вуче надоле. Схватила сам да око мене више и није толико велика гужва, јер су и друге капљице путовале ка земљи. Све брже сам падала и с нестрпљењем ишчекивала шта ће се догодити следеће.
Нисам била сигурна шта ме чека кад паднем на земљу. Спремила сам се да то откријем. Осетила сам ударац. Кад сам погледала око себе, видела сам да се налазим на неком листу. Пошто дуго није било кише, лист је био срећан што ме види, а ја сам журила да кренем даље.
Клизила сам ка ивици листа и ускоро сам се поново нашла у ваздуху. Убрзо сам треснула о земљу, која ме је брзо упила-као кад сте жедни, па испразните чашу једним гутљајем.
Није ми се свидело дуго задржавање на једном месту. Котрљала сам се лагано све док нисам дошла до неког клизавог дела подземног пута. Испред мене је било много других капљица, а стално су пристизале нове. Пут нас је водио на исто место. Клизиле смо као по тобогану. Изгледало је да сe више тобогана слива у један. Права уживанција! Док смо јуриле, чула сам да око мене жубори вода. Била сам део нечег тако лепог и великог.
Путовала сам даље. Одједном ме је заслепило јако светло. Нашла сам се поново на површини земље. Извор којим сам ишла из земље полако се ширио и ускоро је прерастао у леп поточић. Животињице су стајале уз поток и пиле воду. Сунце, небо и облаци огледали су се у свакој капи, па и у мени. Жабица је весело ускочила у воду и запливала с нама. Ово је много занимљивије од живота у облаку! Погодите ко сам ја!


Било би занимљиво да нам на мејл jaucitelj@gmail.com пошаљете своја размишљања о постављеним питањима на страни 98. у вашем уџбенику.

ПРОЧИТАЈТЕ О КРУЖЕЊУ ВОДЕ У ПРИРОДИ:


Биће веома корисно да погледате снимак презентације о кружењу воде у природи:


На Педагошком факултету у Јагодини налази се занимљив текст о неживој природи (http://www.pefja.kg.ac.rs/preuzimanje/Materijali_za_nastavu/Neziva_priroda.pdf). Овде можете прочитати занимљиве ствари и о води и ваздуху. Преузмите текст овде.



Корак 3: Шта знамо о...


У договору са учитељицом поделите се у групе. Преузмите овде наставне листове, прочитајте текст у њима, а потом оно што је најзанимљивије и најважније презентујте вашим друговима. Ви ћете, такође, саслушати ваше другове и њихова излагања.




Корак 4: Извештавање група


Као што видите, све се доводи у везу са кружењем воде у природи и значајем тог процеса за живи свет. 

  • Неке информације, које су према мишљењу чланова групе најважније запишите на пано који можете да фотографишете и да нам пошаљете снимак на мејл jaucitelj@gmail.com.

Сада преузми ПРОВЕРУ 8 и уради је.


Корак 5: Еко-плакати



Требало би да свака група направи идејна решења за плакате који би упозоравали на то да пијаће воде у свету има мало и да је треба штедети.

Група која се бавила загађењем воде може да прави упозорења о загађености локалних вода или плакат којим се грађани позивају на заједничку акцију у заштити локалних вода.


Чланови групе треба да изаберу технику рада (препоручити коришћење материјала за цртање или сликање). 


Направити мини-изложбу еко-плаката. фотографишите ваше плакате и пошаљите нам их на мејл jaucitelj@gmail.com како би их приказали овде.

Погледајте примере неких еко-плаката које су урадили ученици у нашој земљи и окружењу:

Плакат 1
Плакат 2
Плакат 3
Плакат 4



УКОЛИКО ЈЕ ПОТРЕБНА БИЛО КАКВА ПОМОЋ ИЛИ ИМАТЕ НЕКИ ПРЕДЛОГ ИЛИ СУГЕСТИЈУ, ПИШИТЕ НА МЕЈЛ: 
jaucitelj@gmail.com

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.